Regulamin sklepu
Definicje użyte w regulaminie
-
Dzień roboczy - jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
-
Formularz zamówienia - Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
-
Klient, Zamawiający - (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
-
Sprzedawca; usługodawca - Agnieszka Magiera prowadząca działalność gospodarczą pod firmą BHPONLINE Agnieszka Magiera wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Jagodowa 17, 65-371 Zielona Góra, NIP: 9291762882, REGON: 081207152, adres poczty elektronicznej: kontakt@ocena-ryzyka-zawodowego.pl
-
Kodeks cywilny - ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
-
Newsletter - Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
-
Produkt elektroniczny - dostępna w Sklepie Internetowym rzecz wirtualna w postaci pliku będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. Do produktów elektronicznych zaliczamy:
-
Oceny ryzyka zawodowego (w postaci pliku *.doc, *.docx, *.pdf, *.odt),
-
Pozostały produkt - dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą; nie będąca produktem elektronicznym.
-
-
Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
-
Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
-
Usługa elektroniczna - usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
-
Usługobiorca - (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
-
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
Sklep Internetowy www.ocena-ryzyka-zawodowego.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
Informacje ogólne
-
Niniejszy regulamin został stworzony w oparciu o aktualne przepisy prawa konsumenckiego - Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 ze zm.).
-
Sprzedającym jest ocena-ryzyka-zawodowego.pl:
BHPonline Agnieszka Magiera
ul. Jagodowa 17
65-371 Zielona Góra
NIP: 9291762882 REGON: 081207152
-
Warunkiem rozpoczęcia korzystania ze sklepu jest zapoznanie się przez Klienta z niniejszym regulaminem, według którego realizowana jest sprzedaż.
-
Klientem jest to osoba składająca zamówienie przez stronę sklepu https://ocena-ryzyka-zawodowego.pl
-
Sklep prowadzi jedynie sprzedaż internetową.
-
Sprzedający nie jest płatnikiem podatku VAT.
Zamówienia
-
Zamówienia do wysyłki można składać:
-
poprzez stronę internetową www.ocena-ryzyka-zawodowego.pl - za pomocą koszyka
-
poprzez wysłanie zamówienia na adres e-mail kontakt@ocena-ryzyka-zawodowego.pl
-
telefonicznie pod numerem telefonu +48 666 347 092
-
-
Realizacja zamówienia polega na przesłaniu zamówionego towaru na adres podany przez Zamawiającego w zamówieniu.
-
Wszystkie ceny podane w sklepie są cenami wyrażonymi w polskich złotych (PLN).
-
Zamówienia można składać przez 24 godzin na dobę przez cały rok. Zamówienia złożone w dni wolne od pracy będą realizowane w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu, w którym zamówienie zostało złożone.
-
Obsługa zamówień odbywa się w dni robocze w godzinach 9.00 - 17.00.
-
Realizacja zamówienia jest uzależniona od dostępności towaru.
Sposoby i terminy płatności
-
Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
-
Płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
-
Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
-
Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
-
Bank: mBank
-
Numer rachunku: 15 1140 2004 0000 3302 7513 8409
-
Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu przelewy24.pl – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Metody płatności” oraz na stronie internetowej http://www.przelewy24.pl.
-
Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu przelewy24.pl. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
-
Przelewy24.pl – spółka PayPro S.A. Agent Rozliczeniowy z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań), wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
-
-
-
Termin płatności:
-
W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką przy odbiorze osobistym, płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. Przekroczenie tego terminu jest jednoznaczne ze zmianą statusu zamówienia na "anulowane" oraz zaniechaniem czynności związanych z realizacją zamówienia.
-
W przypadku wyboru przez Klienta płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
-
Realizacja zamówień
-
Czas realizacji zamówień jest zależny od czasu dostarczenia przesyłki. W przypadku dni świątecznych oraz wolnych od pracy termin realizacji ulega odpowiedniemu wydłużeniu.
-
Sklep nie odpowiada za ewentualne, niezależne od niego, problemy z dotarciem przesyłki, wynikające z błędów popełnionych przez Zamawiającego podczas składania zamówienia (tj. błędne dane teleadresowe).
-
Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że wszystkie towary są dostępne w magazynie.
-
Aby zrealizować zamówienia cząstkowo (w kilku wysyłkach/transzach) Klient zobowiązany jest pokryć koszty każdej dodatkowo wysłanej paczki.
-
Terminy realizacji zamówień uzależnione są od rodzaju produktu:
-
Produkty elektroniczne (ocena ryzyka zawodowego) w plikach pdf, doc, docx, odt - realizowane są w terminie od 0 do 5 dni roboczych.
-
Pozostałe produkty (ocena ryzyka zawodowego w formie papierowej) - realizowane są w terminie od 0 do 10 dni roboczych.
-
Maksymalny termin realizacji niezależnie od produktu wynosi do 21 dni roboczych.
-
-
Momentem, od którego należy liczyć czas realizacji jest moment:
-
zaksięgowania wpłaty na konto o wartości złożonego zamówienia,
-
odnotowania wpłaty w systemie szybkich płatności transakcyjnych,
-
potwierdzeniu zamówienia w przypadku płatności gotówką,
-
Biorąc pod uwagę godziny funkcjonowania firmy. Oznacza to, że zamówienie zapłacone online (przelew, system transakcyjny) w piątek po godzinie 17:00 zostanie zaksięgowane przez pracownika nie szybciej jak w poniedziałek po godzinie 9:00 i od tego momentu liczony jest termin realizacji.
-
-
Podstawowym warunkiem realizacji dokonanych zakupów jest prawidłowe złożenie zamówienia na stronach sklepu, wybór formy płatności i sposobu dostarczenia wybranego produktu bądź produktów.
-
W przypadku gdy towar jest niedostępny i jest to jedyna pozycja w zamówieniu, Sprzedający zastrzega sobie możliwość jednostronnego anulowania zamówienia, o czym Klient zostanie poinformowany osobnym mailem.
-
Produkt w wersji elektronicznej przesyłany jest na wskazany w zamówieniu adres e-mail w formie linku prowadzącego do strony ze szczegółami zamówienia, skąd należy pobrać dokumentację. Link aktywny jest przez okres 72 godzin od otrzymania powiadomienia o zrealizowaniu zamówienia.
Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
-
Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami.
-
Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
-
W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
-
Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
-
W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
-
Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
-
W wypadku Usługobiorców nie będących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
-
Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem.
-
Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
Urlop
-
Firma BHPonline zastrzega sobie prawo do możliwości wstrzymania realizacji zamówień podczas trwania urlopu.
-
Podczas trwania urlopu informacja o tym fakcie zostanie wyświetlona na stronie w postaci niebieskiego paska informacyjnego.
-
Zamówienia będą realizowane po zakończeniu okresu urlopowego zgodnie z kolejnością składania zamówień.
-
W przypadku pilnych zamówień prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy w celu przyspieszenia realizacji.
Prawo autorskie
-
Firma BHPonline sprzedaje dokumenty w wersji elektronicznej:
-
Ocena ryzyka zawodowego (plik docx, doc, pdf, odt).
-
-
Oferowane dokumenty są chronione Prawem Autorskim co oznacza, że:
-
zabrania się rozpowszechniania zamówionych dokumentacji osobom trzecim (udostępnianie/kopiowanie/przesyłanie innym użytkownikom za pomocą internetu, kopiowanie na zewnętrzne nośniki danych, dalsza sprzedaż),
-
zabrania się opracowywania nowych (zbliżonych lub nie) dokumentacji na podstawie treści ujętych w instrukcjach i ocenach ryzyka zawodowego,
-
dopuszcza się zakup instrukcji w celu udostępnienia jej klientowi w ramach świadczonych usług z zakresu służby bezpieczeństwa i higieny pracy,
-
w przypadku oceny ryzyka zawodowego dozwolona jest edycja w celu dostosowania dokumentacji dla danego stanowiska w konkretnym zakładzie pracy.
-
-
Dopuszczenie się odstępstw od powyższych wytycznych będzie skutkować sankcjami prawnymi.
Treść dokumentów
-
Ocena ryzyka zawodowego dostępna w naszym sklepie internetowym jest kompletną gotową dokumentacją.
-
Zakupiona dokumentacja oceny ryzyka zawodowego może różnić się od rzeczywistego stanowiska pracy.
-
W przypadku pojawienia się zastrzeżeń odnośnie treści dokumentacji Klient zobowiązany jest do kontaktu ze Sprzedającym.
Dostawa
-
Dostawa zamówionego towaru odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej.
-
Cena dostawy kurierem jest stała, zależy wyłącznie od formy płatności.
-
Sprzedający proponuje następujące formy dostawy dla paczek do 25 kg:
-
Kurier DHL; płatne z góry: - 14 zł brutto
-
Kurier DHL; płatne za pobraniem u kuriera - 17 zł brutto
-
Wysyłka na adres e-mail - w pełni darmowa; dotyczy jedynie produktów w wersji elektronicznej. Produkty te muszą zostać zapłacone z góry.
-
Odbiór osobisty - w pełni darmowy; możliwość odbioru osobistego po wcześniejszym uzgodnieniu terminu ze sprzedającym.
-
-
Koszt dostawy pokrywa Zamawiający.
-
Podane koszty dostawy dotyczą jedynie przesyłek na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Dla przesyłek poza granicami Polski cena ustalana jest indywidualnie.
-
Istnieje możliwość odbioru osobistego w siedzibie sklepu, wówczas Zamawiający nie ponosi kosztów wysyłki.
-
W przypadku zakupu na odległość przed odebraniem przesyłki od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm pakowych, naklejonych na przesyłkę.
-
W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub gdy taśmy są zerwane, nie należy przyjmować przesyłki. O takiej sytuacji należy niezwłocznie poinformować sprzedającego.
Odstąpienie od umowy
-
Każdy Klient, będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego i korzystający ze sklepu internetowego ocena-ryzyka-zawodowego.pl, zawierając umowę na odległość może od niej odstąpić bez podania przyczyny.
-
Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi, który złoży stosowne oświadczenie w formie pisemnej w nieprzekraczalnym terminie 14 dni, który rozpoczyna się w dniu dostarczenia towaru konsumentowi.
-
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zostać wysłane na adres siedziby firmy lub drogą elektroniczną na wskazany przez sklep adres. Wzór oświadczenia w formacie pdf konsument może pobrać ze strony sklepu.
-
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą.
-
Zwrotu towaru należy dokonać w terminie nieprzekraczającym 14 dni. Warunkiem jest dołączenie do wysyłki dowodu zakupu.
-
Koszty zwrotnego dostarczenia towaru ponosi Sprzedający.
-
Wszelkie poniesione koszty przez klienta zostaną zwrócone w ciągu 14 dni roboczych od momentu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
-
Zwrotom nie podlegają produkty chronione prawem autorskim (w tym instrukcje bhp, karty oceny ryzyka zawodowego)
Zwroty i reklamacje
-
Kupujący ma obowiązek poinformowania sprzedającego o otrzymaniu uszkodzonego towaru w terminie nieprzekraczającym 5 dni kalendarzowych.
-
Reklamowany towar musi zostać dostarczony Sprzedawcy w oryginalnym opakowaniu. Podstawą przyjęcia towaru do reklamacji jest pisemny opis podstawy reklamacji.
-
Do przesyłki zawierającej reklamowany towar należy dołączyć kopię dokumentu zakupu, pisemny opis podstawy reklamacji. Wzór formularzu reklamacyjnego/odstąpienia od umowy znajduje się na końcu tego regulaminu.
-
Reklamowany towar należy wysłać firmą kurierską na koszt sprzedającego.
-
Sprzedawca rozstrzyga reklamację w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Sprzedawcę reklamacji Kupującego.
-
W przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji zostanie Kupującemu wskazany proponowany przez Sprzedawcę tryb postępowania przy jej realizacji.
-
Zamawiający ma prawo żądać doprowadzenia reklamowanego produktu (-ów) do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę albo wymianę. Jeżeli sprzedający nie będzie w stanie wywiązać się z określonych żądań, klient ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo może odstąpić od umowy.
-
W przypadku odmowy uznania reklamacji Sprzedający przedstawi Kupującemu uzasadnienie tej odmowy.
-
W przypadku nieuzasadnionej reklamacji, w szczególności w przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową albo w przypadku uszkodzenia lub pogorszenia towaru z przyczyn, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, w tym z przyczyn dotyczących Klienta lub użytkownika towaru, Klient może zostać obciążony kosztami testowania towaru. Towar zostanie klientowi odesłany na jego koszt, zaś w wypadku odmowy jego przyjęcia przez klienta będzie przez sprzedawcę przechowywany nie dłużej niż 30 dni po czym zostanie komisyjnie zniszczony.